mg_7799_1920x1920

Buro marie

Van knappe plaatjes tot toffe grafische oplossingen.

Geïnspireerd door knappe plaatjes, labeltjes, fijne papiertjes, visitekaartjes en toffe verpakkingen probeer ik sinds het behalen van mijn diploma op het Amsterdam Fashion Intstitute (fashion en branding) deze verzameldrang om te zetten naar creatieve oplossingen.

Na mijn studie kon ik dit voor het eerst in praktijk brengen bij fashion magazine ELLE, voornamelijk als beeldredacteur. Uren zoeken naar het perfecte plaatje of de meest geschikte fotograaf om tekst te vertalen naar een pakkend beeld. Hier kreeg mijn interesse voor vormgeving steeds meer kleur, waardoor mijn volgende stap naar reclamestudio VORMSHOP een hele logische was. Na ruim drie jaar knutselen aan mooie grafische projecten en met een uitstapje als art director bij online warenhuis Wehkamp, ga ik tegenwoordig door het freelance leven als Buro Marie; de plek waar ik mijn passie voor beeld en concept naar hartlust kan combineren.

Mijn hart gaat sneller kloppen van knappe (communicatie)concepten en de grafische uitwerking hiervan. Maar ook voor het bedenken van heldere beeldconcepten sta ik ’s ochtends (na een kop koffie) lachend op!

Meer weten over mij, mijn werk, mijn kantoorgenoot of gewoon zin in koffie?

Kom gauw langs!

Nu in de winkel: Dit boek gaat niet over mode – de kracht van kleren van Uitgeverij Atlas Contact. Onder leiding van hoofdredacteur Cécile Narinx, journalist Merel Bem en met beeldredactie van mijn hand.

Inmiddels heb ik als Buro Marie o.a. voor de magazines ELLE, Harper’s Bazaar en Glamour gewerkt. Daarnaast mocht ik toffe dingen maken voor bedrijven als The Post, Crowdmedia, Leeuwbouw, The Bread Company, Wehkamp, Zecht, Conservatorium Hotel en DLVS.